D’accord avec kamikaze la génie light est vraiment bien sous tout rapport (pilotage, confort, qualité de fabrication). j’ai 3 saisons avec mentor 2 et 3 et il n’y a pas de problème d’instabilité c’est au contraire du plaisir de pilotage à la sellette.
Gin Genie Lite
en parlant de sellettes, Ziad vient de mettre à jour son comparatif :
http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=68397
[quote]Harness comparisons:
Genie Race 3- Exocet - Impress 3 M – Genie Race 2- Genie Light – WV GTO- WV X-rated 6
/ With Impress 2 + , as reference.
Most comfortable seated harness. As 1 being most comfortable.
1-Impress 3
2-Genie Race 2 / Exocet
3-WV X-rated 6
4-Genie Light / Impress 2 + / Genie Race 3 /
5-WV GTO (being fairly comfortable also)
Most comfortable in roll (In moving conditions). As 1 being most comfortable.
1-Exocet - Genie Race 3
2-WV X-rated 6
3-Genie Light - WV GTO
4-Impress 2 +
5-Genie Race 2
6-Impress 3
Most easiest accelerator system (1 being more efficient travel)
1-Genie light / Genie Race 2 / Impress 3 / Genie Race 3
2-Impress 2+ - WV GTO- Exocet
Best combination:
Exocet and Race 3 are harnesses that could erase a bit the yaw effect on high aspect ratio gliders. They are also roll stable .
Which size ?
(test were made by a pilot measuring 1.82 and 75 kg)
Genie Race 3 M (Fits perfectly and could support a 1.83 / 80+ kg pilot )
WV X-rated 6 L ( Fits at the extreme margins )
Genie Light M ( Fits perfectly and could support a 1.83 / 80 kg pilot )
WV GTO L ( Fits at the extreme margins )
Genie Race 2 ( Fits perfectly and could support a 1.83 / 80 kg pilot)
Impress 3 M ( Fits perfectly and could support ‘max’ a 1.83 / 80 kg pilot )
Exocet M ( Fits nice…Felt that I’m pampered. Surrounds me completely .Could easily support an 1.85 / 80+ pilot )
Conclusion:
The WV GTO and the Genie Light are intended for the recreational pilot that wants a light pod.They are easy and a pleasure to fly .
The Impress 3 is the most comfortable seated harness, but has a bit more roll than the others and would need some time to adapt under it …
The Genie Race 1 is a harness oriented for competitions or for pilots looking for refined sensations. It has more roll than the Impress 2 + but its roll is limited to a certain angle and then it stops allowing its pilot to re-adjust under the glider. The pilot will not feel disoriented, but some flights are required to adapt to this excellent harness. The only bad side is its high weight. Beside that it is an excellent harness with every detail a pilot would think of…A full professionally made, complete harness. I liked it very much.
The Race 3 has everything a competition pilot will look for… The back comfort is slightly less than the Race 2 and it is more roll stable. The seating is a bit stiff but ok.
The Exocet is a comfortable harness that envelops and surrounds completely the pilot .
[/quote]
Je n’ai encore jamais voler en cocon, j’ai actuellement une sellette gin Verso et une voile Ozone Rush 3 (bientôt la Rush 4).
Pensez-vous que le Gin Genie Light soit un bon choix pour un premier cocon ?
Je mesure 1m80 et pèse 84kg, la taille M est adaptée (71cm de buste) ?
Je n’ai pas encore beaucoup l’habitude de voler avec le cale-pied, c’est problématique pour passer au cocon ?
Je suis passé au cocon après presque 20 ans de vols sans cale-pied et après 3 vols à Boulogne j’ai trouvé mon bonheur avec la Génie Lite.
Un conseil, pense à installer un élastique dans le fond du cocon pour le déco, avec ce système c’est un jeu d’enfants de rentrer dedans.
Bon achat. 
Pour info, je fais 1m79 et 82 kg et la taille M me va comme un gant, d’une manière générale dans les sellettes cocons, il vaut mieux être milieu ou haut haut de taille que plus tôt se retrouver en bas car il faut absolument faire corps avec ces sellettes, ça les rends plus précises et surtout on ne faut qu’un. Se faire bouger dedans est moins agréables.

Il me semble que le fait de relever l’arrière du plateau, devrait remonter le CG et donc donner plus d’instabilité ( faut dire que je n’ai pas un profil fin). et comme cette sellette n’a pas de réglage ABS , dur dur. Avec mon poids et ma M6 c’est instable.
Je rajoute que cette sellette a tendance a se dérégler, cad lâcher les sangles (inclinaison), j’ai constaté cela avec plusieurs pilotes. donc couture sur les sangles!
Pour le pb de rentrer ds le cocon, un fil élastique rélié au nez du cocon avec une boucle sur le pied gauche traite le sujet parfaitement.